5 sposobów, które dodadzą Ci energii lepiej niż kawa

Death_to_stock_Marzocco_Coffee_6
It's only fair to share...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

Bywają dni, kiedy ogarnia cię zmęczenie, senność, a lista zadań do wykonania się nie kończy. Zamiast sięgać po używki zawierające dużo cukru, chemicznych środków oraz konserwantów wypróbuj naturalne sposoby na podwyższenie poziomu energii.

 

Jedz nasiona Chia

Stosowane już w diecie Azteckich wojowników dla podwyższenia wytrzymałości i wydajności (chia w języku Majów oznaczało siłę). Współczesne badania wykazały, iż nasiona chia dają solidny zastrzyk energii oraz poprawiają trawienie. Zawierają one wysoki poziom kwasów z grupy omega-3, białko, szereg witamin i minerałów, przeciwutleniacze oraz błonnik i wapń. Pomagają ponadto utrzymać nawilżenie organizmu, ponieważ zatrzymują nawet do dziesięciokrotności swojej wagi. Warto włączyć je w codzienną dietę, dodając np. do owsianki, koktajlu czy puddingu.

 

Pij wodę

Badania wykazują, że większość osób cierpi na lekkie odwodnienie, co powoduje wiele skutków. Pierwszym i podstawowym objawem jest zmęczenie, suchość w ustach pojawia się później.

Organizm składa się w 60% z wody, która odżywia mózg i mięśnie, kiedy brakuje im odpowiedniej ilości wody pojawia się spadek energii i wydajności. Wspomaga ona również nerki w procesie usuwania niepotrzebnych związków z organizmu, których nadmiar również może powodować osłabienie.

Jeśli czujesz więc zmęczenie, sięgnij po szklankę wody. Dodaj do niej trochę soku z cytryny, aby poza dawką energii dodatkowo odkwasić organizm i uwolnić się od toksyn.

 

Idź na spacer albo pojeździj na rowerze albo pobiegaj albo… po prostu się ruszaj

Jak już niejednokrotnie wspominaliśmy ruch jest niezastąpionym dobrem. Poza niezliczonymi korzyściami dla zdrowia fizycznego, możesz się zdziwić, jak wiele energii może dodać porządne wypocenie się. Może brzmi to niedorzecznie, dlaczego masz ćwiczyć kiedy jesteś zmęczony, ale badania wykazały, że podczas ruchu szybciej krążąca krew dostarcza więcej składników odżywczych do komórek ciała, co z kolei wspomaga serce i płuca w efektywniejszym działaniu.

Ta zwiększona wydajność uwalnia dodatkową energię, która może być wykorzystana w innym czasie. Dobrą wiadomością jest to, że nie trzeba być do tego jakimś supersportowcem. Już umiarkowana aktywność działa korzystnie na nasze samopoczucie.

 

Wykorzystaj moc roślin

Jednym z najlepszych naturalnych źródeł zwalczania zmęczenia są adaptogenne zioła. Rośliny te były używane od stuleci ze względu na ich właściwości lecznicze. Pomagają regulować system nadnerczy, przez co wspomagają odporność organizmu na stresy i przeżycia traumatyczne, stosowane w stanach wyczerpania, niesamowicie pomocne w podnoszeniu poziomu energii.

A więc, które adaptogenne zioła będą najlepsze, kiedy czujesz jakbyś lunatykował przez cały dzień? Ashwagandha nazywana indyjskim żeń-szeniem i Rhodiola (różaniec górski).

Dzięki połączeniu tych dwóch ziół, możesz sobie pomóc w regulacji hormonów stresu, zwiększeniu sił witalnych, polepszeniu pracy mózgu, a nawet w chudnięciu. (Pamiętaj o konsultacji medycznej, nie wszystkie zioła są dla każdego, organizmy reagują różnie na suplementy, więc należy je wprowadzać stopniowo, obserwując reakcje organizmu.)

 

Oddychaj glęboko

To znacznie więcej niż tylko hasło podczas sytuacji kryzysowych. Długi, głęboki wdech i wydech, gdy poziom twojej energii spada, to idealne rozwiązanie, aby szybko ją odzyskać, wraz z tlenem, który zasila twój mózg i cały organizm. Bez wątpienia jest to jeden z najszybszych, najprostszy i najtańszy sposób, aby zrobić sobie pobudkę.

Beata Jarek

Beata Jarek

Z wykształcenia mgr Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa, z zawodu grafik i fotograf, właścicielka firmy Kabetani Studio. Z zamiłowania odkrywca nieoczywistego, alternatywnych brzmień, nieuczęszczanych miejsc, unikatowego designu i sztuki.
Beata Jarek

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *