5 sposobów na walkę ze stresem

134H
It's only fair to share...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

Każdy z nas codziennie jest narażony na różnego rodzaju stres, który długoterminowo działa negatywnie na nasze zdrowie i samopoczucie. W życiu codziennym bywa tak, że jesteśmy przytłoczeni nadmiarem obowiązków, bierzemy udział w wyścigu szczurów. Sami wiecie jak wygląda wasze życie.

Poniżej kilka prostych sposobów aby pomóc ci zachować spokój w najbardziej stresujących sytuacjach.

  1. Poznaj źródło i podejmij decyzję

Jeżeli czujesz się zestresowany to po pierwsze nie oszukuj się, że wszystko jest ok jeżeli tak nie jest. Aby rozwiązać jakikolwiek problem należy poznać jego źródło. Brzmi banalnie, a jednak zapominamy o tym.

Jeżeli nagle stoisz przed stresującym cię wyzwaniem to pierwszym krokiem jest uświadomienie sobie, iż jesteś człowiekiem który ma emocje i jest to normalny objaw. Podejmij decyzję i powiedz sobie, że stres cię nie zatrzyma w tej ani innej sytuacji!

  1. Przyjmij pewną siebie postawę

Osoba zestresowana, niepewna siebie z reguły ma opuszczoną głowę, zgarbioną postawę i próbuje dosłownie zapaść się pod ziemię. Postura ma ogromne znaczenie na nasz poziom pewności siebie, wystarczą dwie minuty abyś w najbardziej stresującej cię sytuacji nabrał pewności siebie. Znajdź ustronne miejsce i przez dwie minuty trzymaj ręce na biodrach, weź głęboki oddech, głowa do góry i bądź jak czołg – nie do zatrzymania.

  1. Skup się na celu

Jeżeli stres cię paraliżuje to zadaj sobie zajebiście proste pytanie: jaki jest mój cel? co chcę osiągnąć? po co to robię? Jeżeli już wiesz, skup się na celu, wszystko inne to tylko hałas.

  1. Stosuj techniki oddychania

Ludzie którzy są nerwowi zazwyczaj oddychają krótko i płytko, co powoduje podtrzymywanie zdenerwowania. W takich sytuacjach należy zastosować technikę oddychania, która ci pomoże. Mianowicie, wciągaj powietrze przez nos przez 4 sekundy a następnie wypuszczaj przez kolejne 4 sekundy, powtórz 3 razy.

  1. Skup się na zadaniu a nie na stresie

Najlepszym sposobem aby przemóc stres jest po prostu działanie, a nie wyczekiwanie, aż sam odejdzie. Jeżeli masz coś do zrobienia to po prostu to zrób i daj z siebie wszystko, nie skupiaj się na swoich nerwach tylko na zadaniu! Pamiętaj, nikt za ciebie tego nie zrobi, bo przecież nikt za ciebie życia nie przeżyje!

Marcin Domański

Marcin Domański

Abslowent BA Interniational Business and Mandarin z doświadczeniem w zarządzaniu oraz prowadzeniu biznesu między innymi na rynku Angielskim, Chińskim, wciąż dążę do udoskonalenia swoich umiejętności poprzez ciągła naukę, wyznaczaniem coraz to ‘’ambitniejszych’’ celów a to wszystko dzięki samozaparciu oraz samodyscyplinie.
Dzięki POWER4MIND mogę rozwijać swoje horyzonty a co najważniejsze to podzielić się tym i pomóc Wam przebrnąć przez życie w łatwiejszy sposób ( nie na skróty).
Moim codziennym motto, którym się kieruje jest:
Umrzesz na 100% więc żyj na 100%!
Marcin Domański

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *