Jak zrzucić zbędne kilogramy?

picjumbo.com_HNCK4578
It's only fair to share...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

Trenuję na siłowni już od dłuższego czasu i zauważyłem pewną prawidłowość. W styczniu nagle pojawia się mnóstwo nowych osób, nie ma gdzie ręki wcisnąć, wszystko pozajmowane, bieżnie, stepery, przy maszynach tworzą się grupki osób, które prowadzą ożywione dyskusje, zamiast oddawać się temu po co tu przyszli. I nagle miesiąc później, pusto, znowu te same twarze, spokój, cisza. Nikogo nie zdziwi przyczyna tego zjawiska, a są nią wasze postanowienia noworoczne, no i brak konsekwencji.

Dobra ale co zrobić, żeby faktycznie zrzucić kilka zbędnych kilogramów, bo miesięczny trening w styczniu na pewno nie wystarczy.

Przede wszystkim konsekwencja, zrzucanie zbędnych kilogramów nie przychodzi łatwo, wymaga konsekwencji, diety i intensywnego treningu.

Dziś skupię się na INTENSYWNOŚCI, nie wystarczy przyjść na siłownię, pogadać z kolegami, trochę pomachać ciężarami i zrobić kilka brzuszków. Jeśli chcesz spalić tkankę tłuszczową musisz się zmęczyć, spalić kalorie i utrzymać ujemny bilans kaloryczny.

Najlepszym do tego rodzajem treningu jest trening interwałowy, który będzie podbijał twój puls do maksimum, a co za tym idzie spalał twój tłuszcz najbardziej efektywnie.

Jest kilka fajnych ćwiczeń, które możesz wykonywać nawet w domu, najlepiej zacznij w domu i jeśli twoja motywacja utrzyma się dłużej niż miesiąc, wtedy przyjdź na siłownię.

  • Pompka: Zwykła pompka jest niedoceniana. Należy zwrócić uwagę na prawidłowe wykonywanie. Dłonie powinny być ułożone nieco szerzej niż barki, plecy płaskie, a szyja i głowa ustawione w jednej linii.
  • Sprint w miejscu z unoszeniem kolan: Pamiętaj żeby lądować lekko na palcach. Staraj się wykonywać to ćwiczenie jak najszybciej.
  • Przysiad z wyskokiem: Przysiad i wyskok. Pamiętaj aby podczas przysiadu cały ciężar spoczywał na piętach.
  • Burpees: Z przysiadu podpartego wyrzuć nogi w tył, do takiej pozycji jak przy pompce i z powrotem, następnie wyskocz w górę i tak w kółko.

Jak długo powinno się ćwiczyć dziennie, aby zmniejszyć objętość tłuszczu w organizmie?

Czas nie jest tak ważny jak intensywność. Czasem wystarcza nawet 25 min naprawdę intensywnego treningu. To zależy od wielu czynników.

Co jest ważniejsze technika czy ilość powtórzeń?

Technika jest najważniejsza, dlatego skupcie się na niej.

Dieta vs siłownia, co jest ważniejsze?

Twój kaloryfer jest zrobiony w kuchni. Nie możesz łączyć złej diety i ćwiczeń na siłowni. To jest recepta na stanie w miejscu. Ćwiczenia są ważne do utraty wagi, ale to skupienie się na odpowiednim odżywianiu jest miejscem od którego należy zacząć.

Powodzenia i oby wasze postanowienia nie były tak słabe, jak postanowienia noworoczne tych kilkuset osób, które wpadły poprzeszkadzać.

 

 

Jakub Jodlowski
Follow me

Jakub Jodlowski

Porwał mnie świat biznesu i ekonomia behawioralna. Kieruję się w życiu filozofią sceptycznego empiryzmu. Staram się podważyć moje teorie, zamiast szukać ich potwierdzenia. Wkurza mnie ignorancja oraz przerost formy nad treścią. Na wiele rzeczy nie mam wpływu ale mogę zrobić wystarczająco dużo żeby nie być frajerem. Próbuję poznać świat i czerpać z niego pełnymi garściami.
Jakub Jodlowski
Follow me

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *