MAGIA SŁUCHANIA – 4 SKUTECZNE WSKAZÓWKI

The-Magic-of-Listening-300x225
It's only fair to share...Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+

Umiejętność słuchania jest niezmiernie ważna w życiu prywatnym jak i  w biznesie, pytanie, dlaczego? Jedną z najważniejszych cech liderów jest uważne słuchanie i umiejętność zbierania informacji poprzez zadawanie pytań.

Jeżeli jesteś zainteresowany poprawieniem umiejętności słuchania to koniecznie przeczytaj poniższe 4 wskazówki, które pomogą ci w życiu prywatnym jak i w biznesie.

1) Słuchaj uważnie

W umiejętności słuchania najważniejszą rzeczą jest słuchanie bez przerywania rozmówcy. Wysłuchaj rozmówcy w kompletnej ciszy tak jakby nic nie istniało na świecie w tym momencie. Jeżeli ktoś ma ci coś do powiedzenia szczególnie będąc w domu to zaprzestań wszystkich czynności i poświęć swoją pełną uwagę tej osobie. Wyłącz telewizor, zamknij książkę i skup się na rozmówcy. To zachowanie wykaże twoje zaangażowanie i zostanie docenione. Rozmawiając wyobraź sobie swoje oczy jako lampy z solarium opalające twarz.

W momencie, kiedy poświęcimy swoją pełna uwagę rozmówcy wnet ma to wpływ biochemiczny i wyzwala endorfiny w mózgu, który jest naturalnym ‘’narkotykiem szczęścia’’. Ta wskazówka pozwoli ci wzbudzić większe zaufanie.

2) Pauza- zanim odpowiesz

Zanim od razu coś powiesz w momencie, kiedy druga osoba nabiera oddechu odczekaj około 3-5 sekund tak, aby po pierwsze nie przeszkodzić w ‘’układaniu myśli’’. Po drugie odczekując te kilka sekund dajemy do zrozumienia, że wysłuchaliśmy uważnie. Po trzecie, nie tylko wysłuchaj, co rozmówca ci przekazał, ale również, co miał na myśli zgłębiając się w twoim umyśle. Spróbuj, choć raz a zrozumiesz, o co chodzi.

3) Pytaj o wyjaśnienie, jeżeli nie jesteś pewien

Nie domniemaj, że dokładnie zrozumiałeś swojego rozmówcę, zadaj pytania pomocnicze, aby być pewnym tego, co nam przekazano. Najważniejszą zasadą w komunikacji werbalnej jest zadawanie pytań, ponieważ osoba pytająca ma ‘’kontrolę’’. Osoba odpowiadająca na zadane pytanie jest kontrolowana przez osobę zadającą pytanie, ponieważ 100% jej uwagi jest skupione na odpowiedzi. Techniki zadawania pytań są wykorzystywane przez sprzedawców…

4) Parafrazuj

Jest to test na to czy rzeczywiście umiejętnie słuchaliśmy naszego rozmówcy czy też tylko byliśmy nastawieni na bierny nasłuch. Kiedy rozmówca zakończy mowę, parafrazując jego słowa upewnij się, że to, co powiedział ma miejsce i poczekaj na jego potwierdzenie, a gdy to się stanie zadaj pytania lub skomentuj wypowiedź. Upewni to rozmówcę że w pełni jesteś zaangażowany i zainteresowany rozmową.

 

Umiejętne słuchanie jest bardzo ważną cechą, proponuję ci zastosować się do tych czterech wskazówek a w szczególności do wysłuchiwania bez przerywania. Zacznij już dziś i zobaczysz jakie efekty ci to przyniesie.

Marcin Domański

Marcin Domański

Abslowent BA Interniational Business and Mandarin z doświadczeniem w zarządzaniu oraz prowadzeniu biznesu między innymi na rynku Angielskim, Chińskim, wciąż dążę do udoskonalenia swoich umiejętności poprzez ciągła naukę, wyznaczaniem coraz to ‘’ambitniejszych’’ celów a to wszystko dzięki samozaparciu oraz samodyscyplinie.
Dzięki POWER4MIND mogę rozwijać swoje horyzonty a co najważniejsze to podzielić się tym i pomóc Wam przebrnąć przez życie w łatwiejszy sposób ( nie na skróty).
Moim codziennym motto, którym się kieruje jest:
Umrzesz na 100% więc żyj na 100%!
Marcin Domański

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *